محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید افزوده شد.

اره نواری فولاد بر ماشین سازی ایمانی

تولید کننده دستگاه های اره نواری تمام اتوماتیک

آب بندی تیغ اره نواری

  • شنبه 17 اسفند 1398
  • مقالات

آب بندی تیغ اره نواری

اره نواری برای استفاده در صنایع چوب و فلزکاری طراحی و تولید می شود که با طراحی گوناگون اره نواری و افزودن ویژگی های تازه به آن ها می توان انواع فلزات را با دقت بیشتری به اشکال گوناگون برش داد.

 از مزایای اره نواری نسبت به اره لنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  ایجاد برش باریک تر که سبب اتلاف های کم تری می شود.
  •  برش سریع و کارآمد که نرخ هزینه در هر برش را پایین می آورد.
  • برشکاری به صورت هموار و دقیق انجام می گیرد.

این نوع از اره ها دارای میز کار هستند که در اغلب آن ها گیره ای برای نگه داشتن قطعه کار وجود دارد میز کار در همه اره نواری فولاد بر وجود دارد. در ماشین هایی که گیره دارند، گیره روی میز کار بسته می شود.

اره های صفحه ای کم سرعت برای برش فلزات آهنی و ایجاد سطح صاف و صیقلی به کار می روند این اره ها در سرعت های 25 و 52 دور بر دقیقه وبا تیغه های با قطر 20 تا 35 سانتی متر کار می کنند.

گام این تیغه ها وابسته به اندازه قطر آن ها است، تیغه اره های صفحه ای موجود در بازار دارای 80 تا 300 دندانه هستند بنابراین بعضی از اندازه قطعات را با دقت می برند.

اره های مخصوص برش مواد غیر آهنی و آلومینیومی برای برش پلاستیک های سخت نیز به کار می روند. برش فارسی با استفاده از این اره با تلرانس های بسیار دقیق انجام می شود. سرعت برش این اره ها بیش تر از سرعت اره لنگ است و تیغه این اره ها به کمک سیستم خنک کننده، خنک کاری و روغن کاری می شود. اغلب تیغه های این نوع ماشین نوک کاربیدی هستند.

اره نواری فولاد بر برای برش سریع و دقیق فلزات غیر آهنی نیز به کار می رود. تولید کنندگان برای افزایش تولید و فروش، از گیره های زود چفت این ماشین ها  که امتیازی برای آن ها  نیز به شمار می رود، استفاده می کنند.

روش های آب بندی تیغه اره نواری:

برای آب بندی کردن تیغه اره نواری روش های مختلفی وجود دارد که همه آن ها می توانند صحیح باشند و به کار گرفته شوند ولی نکته مهم این است که طول تیغه لحاظ شود یعنی هر چقدر طول تیغه کوتاه تر باشد باید زمان کم تری برای آب بندی آن صرف شود، لازم به ذکر است که قبل از آب بندی، قدم اول انتخاب دندانه تیغه می باشد و قدم دوم مایع خنک کننده می باشد که غلظت آن باید به طور صحیح باشد یعنی حداقل 1 لیتر روغن در 20 لیتر آب باشد.

لازم به ذکر است دستگاه اره نواری فولاد بر هایی که از اینورتر در آن ها استفاده می شود عمر تیغه بیشتری نسبت به اره های دیگر دارند.

روش اول آب بندی تیغ اره نواری:

پس از قرار دادن تیغه در جای خود و محکم کردن حداقل به مدت 15 تا 20 دقیقه دستگاه با دور آرام (حداقل 20 دور دقیقه) با آب صابون استاندارد کار کنند وبعد یک قطعه کار انتخاب کرده و آن را داخل فک ها قرار داده و محکم می کنیم سپس با نرخ باردهی کم اگر نرخ باردهی روی شیر را به 10 قسمت مختلف تقسیم کنیم با نرخ باردهی 1 شیر را باز کرده تا دندانه ها کاملا در کار فرو رود.

 پس از آن شیر را بسته تا اره به مدت 20 دقیقه کار کند ( برای جدا کردن براده هایی که هنگام تیز کردن دندانه ها در کارخانه به تیغه باقی مانده است) سپس شیر باردهی را با همان نرخ باردهی 1 باز می کنیم تا عرض تیغه کاملا در کار فرو برود.

سپس شیر را می بندیم تا دستگاه 15 تا 20 دقیقه کار کند این کار برای این است که دو قسمت تیغه به هم مچ شوند زیرا تیغه از دو قسمت تشکیل شده یک قسمت سخت و یک قسمت نرم، سپس شیر باردهی را به همان اندازه قبل باز می کنیم تا مقدار باقی مانده را حداقل در مدت 15 تا 20 دقیقه ببرد.

 البته این روش آب بندی برای دستگاه هایی مناسب است که طول تیغه آنها از 1/80 بیشتر باشد و همچنین دارای عرضی حداقل برابر 20 باشد.

روش دوم آب بندی تیغ اره نواری:

این روش آب بندی تیغه بیشتر مرسوم بوده و بیشتر افرادی که از اره نواری استفاده می کنند از این روش بهره می برند. حال به عنوان مثال اگر قطر قطعه کار 100 ميلي متر باشد تیغه ی ما باید 4 به 6 باشد.

اول تیغه را در جای خود سفت کرده و مدت 15 تا 20 دقیقه با دور کم دستگاه کار کند سپس اگر نرخ باردهی را به 10 قسمت تقسیم کرده باشیم شیر باردهی را به اندازه یک قسمت باز می کنیم تا قطعه کار را حداقل در مدت 40 دقیقه ببرد.

در صورتی که تیغه از استاندارد هال لازم برخوردار باشد این عمل باعث می شود که به بهترین شرایط برای برش برسد.

این روش برای بریدن اجناس تو خالی مانند لوله و پروفیل که گوشت زیر 2 یا 3 میلی متر دارند مناسب نمی باشد.

روش سوم آب بندی تیغ اره نواری:

این روش بیشتر براي اره های فیدر دار مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش بعد از انتخاب دقیق دندانه نسبت به مقدار قطر و سفت کردن تیغه در جای خود ابتدا دستگاه را با حداقل 20 دور در دقیقه روشن کرده واجازه می دهیم دستگاه به مدت زمان 15 تا 20 دقیقه با آب صابون استاندارد شروع به کار کند .

 سپس شیر باردهی را چنان تنظیم می کنیم که به عنوان مثال آهنی به قطر 100 را در مدت حداقل 2 ساعت برش دهد و حداقل این عمل را دو مرتبه تکرار می کنیم سپس نرخ باردهی دستگاه خود را در هر برش افزایش می دهیم تا به حداکثر نرخ باردهی مورد نیاز برسیم .

لازم به ذکر است که حداکثر میزان باردهی تجربی می باشد و اگر نرخ باردهی را بی مهابا افزایش دهیم سرانجام منجر به شکستن تیغه می شود.

نکته مهم : لازم است بدانید عمر مفید تیغه با طول تيغه آن رابطه مستقیم دارد و معمولا عمر مفید تیغه برای تیغه هایی حداقل با طول 2/5 متر 80 تا 100 ساعت کاری می باشد ولي مي توان این زمان را با انتخاب صحیح دندانه ها و آب بندی کردن صحیح افزایش داد.

روش چهارم آب بندی تیغ اره نواری:

این روش مناسب تیغه هایی است که جهت برش اجسام توخالی مورد استفاده قرار می گیرند.برای برش لوله های نازک و پروفیل بهتر است که از تیغه هایی استفاده کنیم که دارای دندانه های یکنواخت می باشند.

در ابتدا بعد از سفت کردن تیغه در محل خود، اجازه می دهیم دستگاه با سرعتی برابر rpm20 به مدت 20 دقیقه با آب و صابون استاندارد کار کند و بعد در هر روز نرخ باردهی را به صورت چله ای افزایش می دهیم تا به حداکثر میزان باردهی مناسب برای کار برسیم برای مثال: نرخ بازدهی کم مثلا 1/5 در روز اول ور2/5 در روز دوم و...

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید اره نواری ، اره نواری فولاد بر با شرکت ماشین سازی ایمانی تماس حاصل فرمایید.

ماشین سازی ایمانی تولید کننده انواع اره نواری، اره نواری فولاد بر آماده ارائه خدمت برای شما عزیزان می باشد.

 

ارسال نظر

  • (نمایش داده نخواهد شد)

* فیلدهای الزامی

جدیدترین مطالب