محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید افزوده شد.

اره نواری فولاد بر ماشین سازی ایمانی

تولید کننده دستگاه های اره نواری تمام اتوماتیک

بلبرینگ چهار پهلو در اره نواری

  • سه‌شنبه 26 فروردین 1399
  • مقالات

بلبرینگ چهار پهلو اره نواری

از حساس ترين قطعات دستگاه های اره نواری، می توان به قطعه اي به نام چهار پهلو اشاره کرد كه وظیفه تنظيم تيغ اره نواری در مسير را بر عهده دارد. دو قطعه چهار پهلو در اره نواری وجود دارد كه يكي در قسمت عقب و دیگری در جلو قرار دارد كه هر كدام دارای 7 عدد بلبرينگ مي باشد كه 6 بلبرينگ بر روي ميل بلبرينگ سوار شده است و يكي در سقف چهار پهلو قرار دارد.

به طور معمول هر 1000 ساعت كاري اين بلبرينگ ها تعويض مي گردد. اگر اره نواری دچار كج بري شده يا مصرف تيغ اره نواری از حد معمول فراتر رود، يكي از عوامل اش خرابی بلبرينگ ها مي باشد كه بايد تعويض گردد.

 

نحوه تنظيم چهار پهلو در اره نواری :

در اره نواری های تازه، اين قطعات تنظيم شده اند ولی اگر بلبرينگ ها بعد از برشكاری طولانی مدت (به طور معمول 1000 ساعت كاری) نياز به تعويض داشته باشند، می بایست دو قطعه چهار پهلو را باز كرده و چهار پهلو را در داخل گيره ميز كار قرار دهيد، و بعد مهره های طلايی رنگ را باز كرده و ميل بلبرينگ ها را با دستگاه پرس بیرون آوريد. حتما توجه داشته باشید که به خاطر بیرون آوردن بلبرينگ ها، به انتهای ميل بلبرينگ ها به هيچ وجه ضربه نزنيد. پس از جا زدن بلبرينگ های تازه، می بایست اين ميل بلبرينگ ها تنظيم شوند، كه دو نوع ميل بلبرينگ وجود دارد كه يكی لنگ و آن یکی ثابت می باشد كه در چهار پهلو بخشی كه دارای برش می باشد ميل بلبرينگ ثابت و در ديگری ميل بلبرينگ لنگ قرار می گيرد و برای تنظيم بايد ميل بلبرينگ ثابت را كاملا سفت نمایید و يک عدد تيغ اره نواری شكسته را در لای اين دو ميل بلبرينگ قرار دهيد به شکلی که تيغ اره نواری بين بلبرينگ ها سفت جا نرود و شل هم نباشد و با تنظيم ميل بلبرينگ لنگ، آن را سفت کنید.

 

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید اره نواری ، اره نواری فولاد بر با شرکت ماشین سازی ایمانی تماس حاصل فرمایید.

ماشین سازی ایمانی تولید کننده انواع اره نواری ، اره نواری فولاد بر آماده ارائه خدمت برای شما عزیزان می باشد.

ارسال نظر

  • (نمایش داده نخواهد شد)

* فیلدهای الزامی

جدیدترین مطالب