محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید افزوده شد.

اره نواری فولاد بر ماشین سازی ایمانی

تولید کننده دستگاه های اره نواری تمام اتوماتیک

راهنمای انتخاب اره مناسب برش فلزات

  • دوشنبه 28 بهمن 1398
  • مقالات

اره نواری، لنگ یا دیسکی؟ انتخاب شما کدام است؟ اگر این سوال را از یک برشکار حرفه ای بپرسید، چه پاسخی به شما خواهد داد؟

اره لنگ (Power Hacksaw) ابتدایی ترین شکل فناوری در میان سه اره اشاره شده را داراست. فرآیند برش توسط اره لنگ، کاملا مشابه “اره دستی” است؛ اره لنگ، جسم در حال برش رو طی حرکات رفت و برگشتی به وسیله یک تیغ اره ثابت، برش می دهد. در واقع اره لنگ را می توان نوع موتوریزه همان اره های دستی تلقی کرد!

راهنمای انتخاب اره مناسب برش فلزات

واقعیت امر این است که امروزه در زمینه برش فلزات، اره های لنگ در بسیاری از موارد جای خود را به اره های نواری (Bandsaw) داده اند. چرا که اره های نواری  به دلیل فرآیند متفاوت برش و مهندسی متفاوت تیغ اره، حجم بیشتری از اجسام را با سطح مقطع برش بزرگتر، در زمان کمتری برش می دهند و نهایتا برشدهای دقیق تری را به نسبت به سایر اره های فلزبُر ارائه می کنند.

اره های نواری (Bandsaw)

اره های نواری قابلیت برش طیف وسیعی از اجسام فلزی را دارا هستند؛ از لوله ها و پروفیل های ساختمانی تا قطور ترین شکل های فولاد و فولاد های آلیاژی، همگی توسط اره های نواری بریده می شوند. مزیت اره های نواری زمانی آشکار می شود که حجم برش شما بالا باشد؛ زمانی که بخواهید چندین شاخه لوله، میلگرد، پروفیل و یا حتی چند ده استوانه توپر فولادی را همزمان برش دهید، چه از نظر سرعت و چه از جهت صرفه اقتصادی، شما گزینه ای جز اره نواری نخواهید داشت.

اره نواری در حال برش مقطع فولادی توپر

اما اره های دیسکی یا گرد (Circular Saw / Cold Saw) زمانی برای شما کاربرد خواهد داشت که حجم عملیات برش شما کم باشد. برای مثال هنگامی که بخواهید پروفیل های تهیه شده برای عملیات ساختمانی خود را به قطعات کوچکتری تقسیم کنید، این اره مناسب ترین گزینه شماست. طبیعتا قابلیت جابجایی این اره نسبت به دستگاه های سنگین اره نواری، یک مزیت عملیاتی در خصوص “پروژه های کوچک” ایجاد می کند. پس اگر نیاز شما به برش تعداد کمی از مقاطع فلزی با سطح مقطع برش کوچک می باشد، اره دیسکی این کار را برای شما به سرعت و مقرون به صرفه انجام خواهد داد.

تیع اره دیسکی

ارسال نظر

  • (نمایش داده نخواهد شد)

* فیلدهای الزامی

جدیدترین مطالب