محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید افزوده شد.

اره نواری فولاد بر ماشین سازی ایمانی

تولید کننده دستگاه های اره نواری تمام اتوماتیک

نکات ایمنی هنگام کار با تیغ اره نواری

  • پنجشنبه 21 آذر 1398
  • مقالات

نکات ایمنی کار با تیغ اره نواری

هنگام استفاده از ابزار آلات برشکاری باید یک سری نکات ایمنی را رعایت کرد، بنابراین هنگام استفاده از اره نواری نیز، باید یک سری نکات را رعایت کنیم تا سلامت خودمان به خطر نیافتد.

نکات مهم و ضروری برای کار با تیغ اره نواری

در ابتدای کار حتماً دفترچه راهنمای کار با دستگاه اره نواری را کاملاً مطالعه کنید و به نکات ایمنی گفته شده در آن عمل کنید.

به کار بردن تجهیزات ایمنی از مهم ترین نیاز های کار با ابزار آلات صنعتی می باشد، بنابراین قبل از نصب تیغ اره نواری و کار با دستگاه اره نواری، ابتدا باید از دستکش ایمنی، عینک محافظ و چکمه مناسب استفاده کنید.

 تیغ های اره نواری بیشتر در رول های 50 و 100 متری تولید می شوند، و استفاده کنندگان اره نواری باید تیغ های اره نواری را با توجه به سایز مورد نظر خود برش و جوش دهند. پس از آماده شدن تیغ اره نواری، برای جابجایی راحت تر، آن را به صورت حلقه، پروانه، حلزونی و شکل های دیگر بسته بندی می کنند که در این نوع بسته بندی ها تیغ های اره نواری به خاطر جنس فنری بدنه خود تحت تنش بالایی قرار می گیرند و زمان باز شدن انرژی زیادی آزاد می کنند، که باید مراقب نقاط تحت فشار باشید.

موقع نصب تیغ اره نواری بر روی دستگاه، از خاموش بودن دستگاه اطمینان حاصل فرمایید.

روکش دندانه های تیغ اره نواری را بعد از جا انداختن کامل تیغ اره نواری در فلکه های دستگاه جدا کنید.

پس از جایگذاری تیغ اره نواری بر روی فلکه های دستگاه و درون گاید ها حتماً برای سفت کردن آن از مانومتر استفاده کنید. دقت فرمایید که سفت کردن بیش از حد تیغه، سبب پارگی آن موقع نصب و یا در حین برش می شود و شل بودن آن نیز موجب در رفتن تیغ اره نواری از درون فلکه یا کج بری در زمان برش می شود.

بعد از سفت کردن تیغ اره نواری روی فلکه ها، از بالانس بودن فلکه ها مطمئن شوید تا از شکستگی و در رفتن تیغ اره نواری جلوگیری شود.

پس از انجام مراحل بالا، حتماً درپوش فلکه های دستگاه اره نواری و شیر فول کنترل دستگاه را ببندید. سوئیچ دستگاه را در وضعیت روشن قرار دهید و اجازه دهید دستگاه با سرعت خطی خیلی کم شروع به کار کند. این کار موجب می شود تیغ اره نواری به آرامی درون فلکه های دستگاه جای بگیرد.

 پس از اینکه از جا افتادن کامل تیغ اره نواری مطمئن شدید، برش را شروع کنید.

 در صورت شکستن تیغ اره نواری در زمان برش، فورا دستگاه را خاموش کرده و به آرامی درپوش های محافظ را باز کنید و تیغ اره نواری شکسته شده را، از دستگاه خارج کنید.

در کار کردن با دستگاه های اره نواری عمود بر حتماً از ابزار نصب شده بر روی میز دستگاه برای هل دادن قطعه کار به جلو استفاده کنید.

کار با دستگاه اره نواری مانند سایر دستگاه های صنعتی نیازمند هوشیاری کامل اپراتور دستگاه است، بنابراین از مصرف دارو های مسکن، خواب آور و داروهایی که موقع کار با دستگاه اره نواری سطح هوشیاری شما را پایین می آورد پرهیز کنید.

هیچ وقت بدون دستکش و یا اطمینان از قطع برق، درب تابلو برق دستگاه را باز نکرده و اقدام به تعمیرات نکنید.

از ثابت بودن و تراز بودن قطعه کار پیش از شروع برشکاری مطمئن شوید.

در زمان برشکاری به هیچ عنوان به قطعه کار، فلکه های دستگاه و تیغ اره نواری دست نزنید.

امیدواریم نکات ذکر شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید اره نواری ، اره نواری فولاد بر با شرکت ماشین سازی ایمانی تماس حاصل فرمایید.

ماشین سازی ایمانی تولید کننده انواع اره نواری ، اره نواری فولاد بر آماده ارائه خدمت برای شما عزیزان می باشد.

ارسال نظر

  • (نمایش داده نخواهد شد)

* فیلدهای الزامی

جدیدترین مطالب